Nejčastější dotazy

Začínáme s přípravou

Začínáme s přípravou


  • Jak zaplatím za loď (charter)?


    Všechny platby je nejlepší provést převodem z účtu na účet. Nejlépe ve dvou úhradách (50% + 50%) v závislosti na datu Vašeho zamluvení. K dispozici je také platba v hotovosti v naší společnosti. Bohužel, platba kartou není momentálně možná.


  • Potřebuji licenci k plavbě na lodi v Chorvatsku ?


    Ano, je zapotřebí platná kapitánská a radiokomunikační licence.


  • Platné licence České republiky pro Chorvatské vody

    • Mezinarodní průkaz vůdce rekreačního plavidla – vydává Státní plavební správa
    • Průkaz způsobilosti k vedení rekreační jachty – vydává MDČR
    • Průkaz způsobilosti k vedení námořní jachty:
    • Oprávnění C – velitel jachty pobřežní plavby
    • Oprávnění B – velitel jachty mořské plavby
    • Oprávnění A – velitel jachty oceánské plavby

    Kapitánksou licenci nemám, přesto bych rád jel na charterové lodi. Je zde nějaká možnost? Ano, je to možné. Můžeme Vám poskytnout  zkušeného kapitána .Jeho cena je závislá na délce pobytu na lodi ve dnech. Vaše povinnost je pouze poskytnout mu stravu a ubytování spolu s náklady na cestu tam a zpět.


  • Potřebuji licenci na rybaření, kdybych měl v plánu v Chorvatsku rybařit ?


    Ano, potřebujete sportovní rybářskou licenci. Na Vaše přání ji můžeme pro Vás zajistit. Cena licence záleží na délce Vašeho pobytu v Chorvatsku.


  • Jaká je současná měna v Chorvatsku ? Je lepší mít hotovost nebo kreditní kartu ?


    Současná měna v Chorvatsku je Kuna. Často je možné platit kotevní poplatky v Eurech. Kreditní kartu lze používat v restauracích, obchodech, supermarketech, samozřejmě, ne vždy je to možné. Služby jsou v Chorvatsku převážně placeny v hotovosti. Proto je vždy doporučováno mít sebou nějakou hotovost v Kunách a v Eurech.


  • Jsou postele povlečeny a jsou na lodi ručníky ?


    Set ložního prádla (polštář, deka, prostěradla a povlečení) na osobu je běžně  poskytován a zahrnut v ceně.


  • Je kuchyň vybavena, nebo bych měl mít vlastní kuchyňské nádobí ?


    Kuchyň je plně vybavena sporákem, troubou, lednicí, dřezem,  kuchyňskou utěrkou, základním kuchyňským nádobím a příbory. Dále pak konvicí na čaj, v některých případech i mikrovlnou troubou nebo kávovarem. Mycí prostředky a toaletní papír nejsou na lodi vždy poskytovány.


  • Je bezpečné brát sebou děti ?


    Děti nejsou problémem, a to dokonce i ve velmi nízkém  věku. Není stanoven žádný věkový limit. Každopádně dohled dospělého nad dětmi je nutnost. Existuje možnost instalace ochranného zábradlí kolem celé lodě.  Tento požadavek je nutné sdělit předem. Použití záchranných vest pro děti je  doporučeno, zvláště při špatném počasí nebo vysokých vlnách. Doporučuji si vzít  sebou společenské hry pro zabavení dětí a  dávat přednost kratším výletům s častějšími návštěvami přístavů.


  • Co bych si měl zabalit ?


    V první řadě to záleží na ročním období,a tudíž i na počasí. V případě charteru v létě (v sezóně) je nejlepší si zabalit věci jako by jste jeli kamkoliv jinam na dovolenou. Je doporučeno brát sebou nepromokavou soupravu v případě zastižení deště či bouřky na moři.  Když se rozhodnete jet na charter mimo sezonu, například na podzim, je doporučeno opět brát nepromokavou soupravu, ale k tomu navíc pracovní nebo jachtařské rukavice, teplou čepici a teplé boty, které Vám nebudou na palubě klouzat (doporučuji vyzkoušet na mokrém PVC, nebo jiném plastovém povrchu).


  • Je na lodi zásuvka na 220V ?


    Všechny naše lodě mají 12V zásuvku (stejnou jako ve vozidlech). 220V zásuvky mohou být na lodi použity pouze pokud je loď v přístavu a napojena na elektřinu. Všechny naše lodě jsou samozřejmě vybaveny adaptérem ( 12V > 220V). Tento zdroj elektřiny stačí k napájení laptopu nebo k dobíjení telefonu při plavbě na moři. Jakmile zakotvíte v přístavu, měli byste loď hned zapojit do 220 V zdroje, který je na molu poskytován a můžete začít používat 220V zásuvky na lodi. Jelikož elektřina na lodi je omezená a poskytuje napájení také lednice, lodních světel, TV / rádia, ohřívače vody a jiných elektrických zařízení na palubě.


  • Kde bych měl kotvit ? V marině nebo v jiných přístavech ?

    • Výhody marina vs. Cizí přístav, poplatky, atd…

    Pokud má loď plnou baterii , máte dostatek zásob jídla a vody, můžete také strávit noc na širém moři nebo v jednom z několika kotvišť, které jsou dobře rozmístěny po celém pobřeží Chorvastka. Každopádně si vždy zkontrolujte předpověď počasí ! V případě využítí našeho kapitána, je zaručeno, že kapitán vše naplánuje, zajistí, zkontroluje si počasí, vybere nejlepší termín a domluví se s Vámi na uskutečnění tohoto plánu.


  • Je možné změnit posádku na lodi během charteru ?


    Ano, je to možné. Jen je potřeba to oznámit předem, aby jsme mohli upravit seznam posádky a předat nové informace kapitanátu. Samozřejmě je to bez poplatku. Avšak v případě žádosti o úklid, nebo výměnu prostěradel a povlečení,  poplatek zde je.


  • Kdy mám předložit seznam posádky (Crew list) ?


    Několik dní před odjezdem. Po domluvě s kontakní osobou z naší společnosti, budete požádán o zaslání informací ohledně osob, kterých se charter týká.


  • Komu se ohlásit po příjezdu do mariny ?


    Každá charterová společnost má v marině svoji kancelář a odpovědnou osobu. Včas budete informováni, na koho se můžete v místě obrátit.


  • Je zde možné převzít loď dříve než v domluvený čas ?


    Jestli máte v plánu přijet dříve než v domluvený čas, kontaktujte nás prosím 24 hodin předem. My Vám sdělíme jestli je možné si loď vyzvednout dříve.


  • Jaké doklady potřebuji na doložení rezervace charteru ?


    Určitě nezapomeňte na pas, voucher k charteru, kapitánskou a radiokomunikační licenci.


  • Jaké je adresa poskytovatele charteru ?


    Adresu a jiné důležité informace Vám zašleme mailem po ověření rezervace charteru.


  • Je poblíž mariny možnost parkování ?


    Ano, hlídané parkoviště je hned před marinou. Cena parkovného je různá, přibližně 7 Eur za den.


  • Je poblíž mariny nějaký supermarket ?


    V okolí každé mariny je menší obchůdek se základním sortimentem. Dále pak v blízkém okolí obvykle naleznete klasický supermarket.


  • Jaké jsou postupy při potvrzení rezervace v marině ?


    Po příjezdu do mariny se nahlašte u příslušné charterové společnosti . Dále je nutné zaplatit deposit, ukazát kapitánskou a radiokomunukační licenci, potvrdit seznam posádky (Crew list) a podepsat předávací protokoly.  Obdržíte seznam věcí na palubě . Poté s jedním z odpovědných  z pracovníků charterové společnosti půjdete zkontrolovat loď, zda vše na seznamu vybavení lodi souhlasí se skutečným vybavením lodi. Po zkontrolování a souhlasu obou stran, že je vše v pořádku, si vyzvednete všechny příslušné dokumenty a  podpisem zúčastněných  stran, což Vám dá možnost opustit marinu.


  • Je potřeba vzít si sebou kapitánskou licenci na potvrzení rezervace ?


    Ano, kapitánksou licenci je potřeba mít s sebou za všech okolností.


  • Jaké jsou podmínky zaplacení zálohy (deposit) za loď ?


    Záloha musí být zaplacena v hotovosti, některé mariny akceptují karty (je potřeba si tuto možnost potvrdit). Cena zálohy je zobrazena na platném ceníku. Deposit  za charter na regatě bývá dvojnásobný.


  • Je zde možnost pojištění zálohy ?


    Ano, tato možnost zde je. V případě zájmu pojištění nás kontaktujte.


  • Kdy můžeme zaplatit pojištění zálohy ?


    V případě zájmu o pojištění, je dobré si zálohu pojistit před příjezdem do mariny.


  • Je u Vás možné uplatnit soukromé pojištění ?


    Ne, soukromé pojištění u nás není možné uplatnit.


  • Co pojištění zálohy pokrývá ?


    Pokrývá veškerá poškození lodě (plachty, trupu, vybavení…) a ztrátu vybavení.


  • Co pojištění zálohy nepokrývá ?


    Není v něm zahrnuta cena paliva.


  • Co bychom měli udělat dále po vyřízení veškeré dokumentace ?


    Nyní proběhne detailní instruktáž na lodi s pověřenou osobou z mariny. Po podrobné instruktáži si osobně zkontrolujete ověřovací seznam věcí na palubě lodi. V případě jakýchkoliv nesrovnalostí, poškození nebo nepřítomnosti dané věci na palubě, kontaktujte příslušnou osobu.


  • Co když si všimneme nějakého poškození na lodi během plavby ?


    V případě že jste přehlédli nějaké poškození během kontroly plavidla, máte možnost ještě do 24 hodin od potrvzení registrace, tento problém nahlásit, popřípadně zavolat nebo kontaktovat dannou osobu.


  • Kdy obdržíme dokumenty od lodi ?


    Po podrobné instruktáži od příslušné osoby a potvrzení ověřovacího seznamu věcí.


  • Co dělat v případě poškození nebo technických problému na lodi ?


    V případě poškození nebo technických problémů kontaktujte příslušnou osobu v maríně.


  • Kdy je potřeba navrátit loď ?


    Je dobré se při potvrzování rezervace domluvit s příslušnou osobou charterové společnosti. V případě zájmu vrácení lodě 24 hodin před koncem Vašeho charteru, jste povinni nám to oznámit co nejdříve,nejpozději 24 hod předem.


  • Jak je to s palivem ?


    Při detailní instruktáži a kontrole vybavení lodi je dobré si zkontolovat stav paliva. Palivová nádrž  by mělo být vždy plná. Jak při převzetí tak při odevzdání lodě v marině. Pokud palivová nádrž při převzetí lodě nebude plná, kontaktujte zástupce charterové společnosti . Při předávání lodě na konci Vašeho charteru  je povinnost doplnit palivo (což zahrnuje i rezervní palivovou nádrž, v případě že jste ho použili). Pokud palivo nebude doplněno, zaúčtujeme Vám  současnou cenu paliva + 50 Eur servisního poplatku za doplnění paliva.


  • Jak připravíme loď na odevzdání v marině na konci charteru ?


    Dobré je se řídit pokyny v průvodci ,,Rychlé a jednoduché instrukce,, ( QUICK and EASY instructions), které se nachází na každé lodi. V případě, že jste si během plavby všimli, že nějaká věc chybí, je poškozena nebo nefunguje, prosíme Vás, aby jste to při předání oznámili příslušné osobě charterové společnosti.  Pokud jste během charteru něco vyměnili, prosím informujte o tom charterovou společnost .

    Při opouštění plavidla si prosím znovu zkontrolujte veškerou loď včetně skřínek, šuplíků, atd…, aby jste se ujistili, že jste na lodi nic nezapomněli.


Poptávkový formulář




Zavolejte mi zpět

Pošlete nám telefon a my Vám co nejdříve zavoláme zpět.


Kontaktujte
nás
+420 730 513 113
Darujte zajímavý dárek!
Aktuality

Kondiční plavba na Korsiku s Radkem Davidem

Zobrazit

Poptávkový formulář

Chcete mít kapitánský průkaz, nebo máte zájem o bližší informace? Vyplňte poptávkový formulář a my se Vám ozveme.